Garantie & Klachten
Garantietermijn
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren.
Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. De garantietermijn kan dus verschillend zijn per product
Is je product kapot en denk je dat dit komt door een product- of fabricagefout? Dan controleren wij graag of het binnen de garantietermijn en -voorwaarden valt.
Als een product wegens een fabricagefout niet naar behoren functioneert, repareren of vervangen we het product kosteloos of bieden we je restitutie aan. Deze garantie is niet van toepassing op per ongeluk veroorzaakte schade en schade veroorzaakt door onjuist onderhoud, nalatigheid, wassen, slijtage door gewoon gebruik of het natuurlijke verval van kleuren en materialen als gevolg van tijdsverloop en langdurig gebruik. We kunnen momenteel geen reparaties uitvoeren op artikelen die buiten de voorwaarden van ons garantiebeleid vallen.Wanneer je product stuk is gegaan door verkeerd gebruik, normale slijtage, of ongeautoriseerde reparaties, dan is de garantie hierdoor vervallen.
Wij vergoeden de verzendkosten voor producten die onder onze garantie vallen. Voor producten die niet onder de garantie vallen, worden verzend- en reparatiekosten in rekening gebracht.
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@alisekids.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie